Zlecenie rynkowe
Zlecenie kupna lub sprzedaży w obecnej cenie rynkowej. Najlepsza cena realizacji gwarantowana przez podmiot realizujący. Żądana cena zlecenia nie jest gwarantowana.
Zlecenie Buy Limit
Zlecenie oczekujące dla kupna poniżej obecnej ceny rynkowej. Warunek realizacji: obecna cena Ask jest niższa lub równa zadeklarowanej cenie zlecenia. Żądana cena zlecenia jest gwarantowana. Cena realizacji jest lepsza lub równa zadeklarowanej cenie.
Zlecenie Buy Stop
Zlecenie oczekujące dla kupna powyżej obecnej ceny rynkowej. Warunek realizacji dla FX/indeksów: obecna cena ask jest wyższa lub równa zadeklarowanej cenie zlecenia. Warunek realizacji dla akcji: ostatnia cena jest wyższa lub równa zadeklarowanej cenie zlecenia. Żądana cena zlecenia nie jest gwarantowana.
Zlecenie Sell Limit
Zlecenie oczekujące dla sprzedaży powyżej obecnej ceny rynkowej. Warunek realizacji: obecna cena Bid jest wyższa lub równa zadeklarowanej cenie zlecenia. Żądana cena zlecenia jest gwarantowana. Cena realizacji jest lepsza lub równa zadeklarowanej cenie.
Zlecenie Sell Stop
Zlecenie oczekujące dla sprzedaży poniżej obecnej ceny rynkowej. Warunek realizacji dla FX/indeksów: obecna cena bid jest niższa lub równa zadeklarowanej cenie zlecenia. Warunek realizacji dla akcji: ostatnia cena jest niższa lub równa zadeklarowanej cenie zlecenia. Żądana cena zlecenia nie jest gwarantowana.
Dostępność czasu wygaśnięcia (Buy Limit, Buy Stop, Sell Limit, Sell Stop):
Good Till Cancelled - zlecenie będzie ważne natychmiast po ustawieniu 'aż do anulowania'.
Zlecenie dzienne - zlecenie pozostanie aż do końca dnia handlowego, w którym to przypadku zostanie anulowane, jeśli nie będzie zrealizowane.
Koniec tygodnia - zlecenie jest ważne aż do końca tygodnia, czyli do piątku.
Koniec miesiąca - zlecenie jest ważne aż do ostatniego dnia roboczego miesiąca.
Wybierz datę i czas - osobiste preferencje wybranej ważności.
Zleceni Stop Loss
Zlecenie Stop, aby zamknąć transakcję. Warunek realizacji dla FX/indeksów: obecna cena bid (dla transakcji KUPNA) lub obecna cena ask (dla transakcji SPRZEDAŻY) dojdzie do poziomu Stop Loss. Warunek realizacji dla akcji: ostatnia cena dojdzie do poziomu Stop Loss. Żądana cena zlecenia nie jest gwarantowana.
Trailing Stop
Trailing Stop to rodzaj dynamicznego zlecenia Stop Loss, które podąża za ceną. Gdy ustawisz Trailing Stop, podajesz liczbę pipsów między obecną ceną a Trailing Stop. Jeśli rynek poruszy się w twoją stronę, Trailing Stop będzie podążać za ceną i zostanie zrealizowany tylko wówczas, gdy cena odwróci swój kierunek i poruszy się o określoną liczbę pipsów. Wartość obecnej ceny zależy od rodzaju instrumentu:
Akcje: "Ostatnia cena"
Inne instrumenty (pozycje długie): "Cena bid"
Inne instrumenty (pozycje krótkie): "Cena ask"
Zlecenie Take Profit
Zlecenie Limit dla zamknięcia transakcji. Warunek realizacji: obecna cena bid (dla transakcji KUPNA) lub obecna cena ask (dla transakcji SPRZEDAŻY) dojdzie do poziomu Take Profit. Żądana cena zlecenia jest gwarantowana. Cena realizacji jest równa lub lepsza niż zadeklarowany Take Profit.
Zlecenie Stop Out
Zlecenie Stop dla zamknięcia transakcji. Warunek realizacji: Poziom marginesu wynosi mniej lub tyle co poziom Stop Out.
Definicje
Rodzaj zlecenia - Rynkowe, Limit, Stop, Stop Loss, Take Profit, Stop Out.
Status zlecenia - aktywne, w realizacji (wypełnianie), wypełnione, anulowane, odrzucone.
Zadeklarowana cena zlecenia – cena zlecenia przed i po aktywacją zlecenia dla realizacji.
Wypełniona cena zlecenia – cena zlecenia po wypełnieniu zlecenia.
Ostatnia cena – cena ostatniej zrealizowanej transakcji po stronie podmiotu realizującego. Akcje wskazują ostatnią cenę na wykresie finansowym.
Transakcja – rezultat zrealizowanego zlecenia. Wszelkie wypełnione zlecenie otwiera lub zamyka transakcję.
Status transakcji – otwarte, zamykanie, zamknięte, w handlu.
Zlecenia Stop lub Limit stają się aktywne po utworzeniu. Tylko aktywne zlecenia mogą być aktualizowane/anulowane podczas otwartych godzin handlowych. Wszystkie aktywne zlecenia znajdują się w zakładce "Aktywne zlecenia" w podsumowaniu konta, na platformie handlowej klienta.
Wszelkie zlecenie spełniające jeden z poniższych warunków, zmienia status na "Wypełnianie"
2.1 Zlecenie rynkowe zgłoszone;
2.2 Utworzone zlecenia Stop Loss, Take Profit, Stop Out;
2.3 Aktywacja zadeklarowanej ceny zlecenia Stop, Limit.
Wszystkie zlecenia ze statusem "Wypełnianie" znajdują się w zakładce "Aktywne zlecenia" w podsumowaniu konta, na platformie handlowej klienta, aż do zmiany statusu przez system na "wypełnione" lub "odrzucone".
Wszystkie zlecenia ze statusem "Wypełnianie" są automatycznie anulowane przez system pod koniec każdego dnia.
Gdy zlecenie jest zrealizowane, powiązana Transakcja jest otwierana lub zamykana w Wypełnionej cenie zlecenia, a status zlecenia jest zmieniony na "wypełnione".
Gdy zlecenie jest anulowane przez użytkownika lub odrzucone przez system, status zlecenia jest odpowiednio zmieniony na "anulowane" lub "odrzucone".
Wszystkie "wypełnione", "anulowane" i "odrzucone" zlecenia znajdują się w zakładce "Rejestr handlowy" w podsumowaniu konta, na platformie handlowej klienta.
Wszystkie zlecenia są realizowane wyłącznie w ciągu godzin handlowych danego instrumentu. Zarządzanie zleceniem po i przed sesją handlową: składaj i modyfikuj zlecenia Take Profit, Stop Loss, Limit i Stop, nawet jeśli rynek jest zamknięty. Zostaną zrealizowane po rozpoczęciu następnej sesji handlowej.
Prowizja generowana przez wypełnione zlecenie zwiększa prowizję powiązanych transakcji za każdym razem, gdy transakcja jest otwarta lub zamknięta.
W przypadku gdy poziom Marginesu Konta wynosi mniej lub tyle samo co poziom Stop Out, system wysyła zlecenie(a) Stop Out, aby zamknąć wszystkie otwarte transakcje. Jeśli zlecenie Stop Out jest anulowane przez podmiot realizujący, a poziom Marginesu Konta wynosi mniej lub tyle samo co poziom Stop Out, system ponownie wysyła zlecenie(a) Stop Out.
Zlecenia Stop Loss, Take Profit, Stop Out i Rynkowe, które zamykają transakcję ze statusem "Wypełnianie", zmieniają status powiązanej transakcji na "zamykanie". Gdy powiązane zlecenie jest "wypełnione", transakcja otrzymuje status "zamknięte". Gdy powiązane zlecenie jest odrzucone, transakcja znów otrzymuje status "otwarte".
Wszystkie transakcje ze statusem "otwarte, "zamykanie" i "zamknięte" są wskazane w zakładce "Pozycje" w podsumowaniu konta, na platformie handlowej klienta.
Pod koniec dnia, zgodnie z czasem na serwerze, wszystkie zamknięte transakcje są konwertowane na walutę konta i stają się transakcjami na platformie handlowej klienta.
Wszystkie transakcje wraz z transakcjami związanymi z saldem (wpłaty/wypłaty) oraz dywidendy w przypadku handlu akcjami, znajdują się w zakładce Historia w podsumowaniu konta, na platformie handlowej klienta.
Firma RoboMarkets polega na zewnętrznych realizatorach w przypadku kwotowań i dostępnych wolumenów i dlatego realizacja zleceń klienta zależy od kwotowań i dostępnej płynności u realizatora. Choć RoboMarkets realizuje wszystkie zlecenia złożone przez klientów, zastrzega sobie prawo, aby odrzucić zlecenie dowolnego rodzaju, lub zlecenie może zostać odrzucone przez podmiot realizujący.
Zlecenia wysłane blisko czasu otwarcia handlu: Prosimy zauważyć, że rynki mogą być szczególnie zmienne blisko otwarcia sesji handlowej, gdzie ceny i dostępny wolumen często ulegają gwałtownym zmianom, a kanały informacyjne z różnych rynków mogą być potencjalnie spowolnione lub tymczasowo niedostępne. RoboMarkets nie może zagwarantować, że zlecenia wysłane blisko czasu otwarcia handlu, otrzymają najlepszą, opublikowaną cenę. Rozważ wykorzystanie zleceń limit przy otwarciu sesji, choć zlecenia rynkowe powinny być użyte, jeśli chcesz większej pewności wypełnienia zlecenia. W przypadku odrzucenia zleceń Take Profit lub Stop Loss, poziomy Take Profit i Stop loss są usuwane.
Zalecamy korzystanie z najnowszej wersji lub poprzedniej wersji przeglądarki Google Chrome. Można również używać innych przeglądarek, ale mogą wystąpić błędy w wyświetlaniu.
Nasz konsultant niedługo odpowie na Twoje pytanie.